Newsletter

Kognitivna neuroznanost spavanja

Osobe koji nam se obraćaju zbog nesanice i poremećaja spavanja dobit će od nas sat koji prati spavanje, on je dio dijagnostike: nosit će ga 7 dana. Podaci koje sat prikuplja pružaju uvid u kvalitetu sna. Sat ima senzore za crveno, zeleno, plavo infracrveno svjetlo. Sat također mjeri temperaturu i dnevnu aktivnost osobe.

Kvalitetan san jednako je bitan za opstanak kao i hrana i voda. Bez sna ne možemo oblikovati ili održavati putove u mozgu koji nam omogućuju učenje i stvaranje novih sjećanja, a teže je koncentrirati se i brzo reagirati.

Spavanje je važno za brojne moždane funkcije, uključujući i kako živčane stanice (neuroni) međusobno komuniciraju. Mozak i tijelo ostaju aktivni dok spavamo. Nedavna otkrića sugeriraju da spavanje ima ulogu uklanjanja toksina iz mozga koji se nakupljaju dok smo budni.

Satovi za aktigrafiju koje koristi Integrative Health Center namijenjeni su za kliničku upotrebu, za razliku od komercijalnih aplikacija koje mjere aktivnost. Tehnologija ovih satova za spavanje pruža informacije o dnevnoj izloženosti plavoj svjetlosti i pruža se uvid u kvalitetu sna.

Jeste li znali?

Istraživanja pokazuju da odrasli i djeca s dijagnosticiranim AD(H)D-om, depresijom ili OCD-om ili sličnim simptomima mogu imati temeljni problem spavanja. Naši rezultati istraživanja i klinička iskustva pokazuju da je liječenje uspješnije ako se riješi i problem spavanja.

Poremećaji spavanja vrlo su česti nakon pretrpljenog moždanog udara, više od polovice preživjelih ima problema sa spavanjem u mjesecima koji slijede. Loš san može usporiti oporavak, izazvati depresiju i čak dovesti do problema s pamćenjem. Srećom, postoji način da se ti simptomi ublaže.

 

Blog